Retur
Du har 14 dagars öppet köp från att du mottagit dina varor på din order online. Vi återbetalar alltid med samma metod som du använde vid ditt köp.

Kostnad för retur står kunden själv för (Ett frimärke om man skickar tillbaka dem i samma förpackning som man mottagit sin order i)

Alla smycken är plomberade (klistermärke som sitter på plastförpackningen) när den kommer till dig. Se till att plomberingen inte är bruten om du vill returnera smycket. När plomberingen bryts är returrätten inte längre möjlig, detta av hygienskäl. 

Returen skickas till;
Stabil Stockholm; Styrmansgatan 23A,

114 54 Stockholm 

Varor som returneras till oss i ett icke-säljbart skick, kommer inte att återbetalas och kan skickas tillbaka till dig.

Efter att vi mottagit produkten så gör vi en återbetalning.

Mejla oss gärna på info@stabilstockholm.se om du har några frågor. 

 

Återbetalning

Kortbetalning:
När din retur har behandlats och godkänts av oss, kommer vi be din bank att bearbeta återbetalningen. 
Återbetalning till kort kan ta upp till 10 arbetsdagar beroende på bankens bearbetningstid, observera att vi inte kan påverka detta.

Swish:
När din retur har behandlats och godkänts av oss kommer vi att återbetala dig via Swish. Återbetalningen kommer att visas på ditt Swish-konto efter 3 arbetsdagar. 

Faktura:
När vi mottagit din retur kommer du att krediteras för den/de produkt/er som du har returnerat. Det kommer inte att skickas en ny faktura med korrigerat belopp utan du måste själv justera beloppet och betala ev. resterande summa på din Klarna-faktura. Om du redan har betalat hela fakturan kommer Klarna att kontakta dig för återbetalning inom 30 dagar. För att påskynda återbetalningen rekommenderar vi att du kontaktar Klarna med dina korrekta betalningsuppgifter.

Stabil Stockholm (Ametist Invest AB)
Styrmansgatan 23A, 11454 Stockholm

 

ENGLISH

TERMS OF PURCHASE

Return- You have 14 days of open purchase from when you received your goods on your online order. We always refund using the same method you used for your purchase.

Cost of return is borne by the customer her/himself (send them back in the same packaging as you received your order in, with stamp(s) depending from the country you live in) All jewelry is sealed (sticker on the plastic packaging) when it arrives to you. Make sure the seal is not broken if you want to return the jewelry. When the sealing is broken, the right of return is no longer possible, this for reasons of hygiene. 

The return is sent to; Stabil Stockholm; Styrmansgatan 23A,114 54 Stockholm, Sweden

Items returned to us in a non-saleable condition will not be refunded and may be sent back to you. After we receive the product, we make a refund. Feel free to email us at info@stabilstockholm.se if you have any questions.

Refund:

Card payment: Once your return has been processed and approved by us, we will ask your bank to process the refund.Refunds to cards can take up to 10 working days depending on the bank's processing time, please note that we cannot influence this.

Swish: Once your return has been processed and approved by us, we will refund you via Swish. The refund will appear in your Swish account after 3 working days.

Invoice: When we receive your return, you will be credited for the product(s) you have returned. A new invoice with a corrected amount will not be sent, but you must adjust the amount yourself and pay, if applicable. remaining amount on your Klarna invoice. If you have already paid the entire invoice, Klarna will contact you for a refund within 30 days. To speed up the refund, we recommend that you contact Klarna with your correct payment details.

Stabil Stockholm (Ametist Invest AB)
Styrmansgatan 23A, 114 54 Stockholm, Sweden